ÖĞRENCİYİ HAYATA DEĞİL SINAVA HAZIRLAMA ANLAYIŞI

Ülkemizde uygulanan eğitim sisteminde meslek seçimi, sınavdan elde edilen puanlamaya göre yapıldığından ,genel itibariyle öğrenciler meslek seçimlerini ilgi ve yeteneklerine göre yapamamaktadırlar. Ülkemizde yapılan sınavların temel amacı, seçkin liselere ve üniversitelere öğrenci seçimini kolaylaştırmak için öğrencileri robotik  sıradanlaştırmaktan  başka bir şey değildir.

Bugün  öğretmenin ve okulun  başarı düzeyi, sınavlardaki başarı düzeyi ile ölçülmektedir. Dolayısıyla öğretmen de  öğrencilerde, yorumdan, analizden uzak sadece sınava hazırlanmaya dönük, ezberci ve bilgi depolamaya endeksli  çalışmaktadırlar. Bu da öğrencinin  sistemin çarkları arasında, sınav kaygısı sebebiyle alanından ve yeteneklerinden kopmasına sebebiyet vermektedir. Oysa öğrenci merkezli olduğu iddia edilen bir sistemde mutlaka öğrencinin ilgi ve yeteneklerinin keşfedilip geliştirilmesi esas alınmalıdır.

 Bunun sağlanabilmesi için yeni bir müfredatın gerekliliği olmazsa olmazdır. bu yeni müfredatla da çocukların  yeteneklerinin, yorum gücünün, ilgi ve tutumlarının, davranışlarının ve bilgi birikimlerinin ölçücü niteliğe kavuşturulacak şekilde tasarlanması gerekmektedir. Aksi takdirde öğrenciler hayata hazırlanmak yerine sadece bir sınava hazırlanacağı için gereksiz ve anlamsız bir bilgi yüklenmesine tabi tutulacak ve severek isteyerek çalışmaktan çok, çalışmayı bir zorunluluk olarak algılayacaktır. Bu da eğitimde motivasyon eksikliği ve isteksizlik gibi sorunlar doğurmaktadır.

                                                                                               AKADEMİK EĞİTİMCİLER DERNEĞİ