Akaryakıt ve dolardaki dalgalanmanın nakliye sektörünü çok etkilediğini belirten Gaziantep Umum Nakliyeciler Esnaf Odası Başkanı Tevfik Göğüş, 'Nakliye sektörü olarak şuan bir duraklama dönemine girdik. Piyasa çok durgun. Döviz kurundaki hareketlilik, akaryakıttaki zamların yükselip düşmesi sektörü olumsuz etkiliyor' dedi. Ton-Km bazlı ücret tarifesinin biran önce uygulamaya geçilmesi gerektiğini belirten Göğüş, 'Yakın zamanda ton-Km bazlı ücret tarifesi çıkarılacak deniliyor. Ton-Km bazlı ücret tarifesinin biran önce uygulanmasını istiyoruz. Ton-Km bazlı ücret tarifesi hayata geçerse sektör rahatlar' dedi. Devletin taşıma sektörüne destek çıkması gerektiğini belirten Göğüş, 'Devletin sektöre kredi desteği, ÖTV, KDV indirimi gibi destekleri sağlaması lazım' dedi.

AKARYAKIT VE DOLARDAKİ DALGALANMA NAKLİYE SEKTÖRÜNÜ ÇOK ETKİLİYOR

Akaryakıt ve dolardaki dalgalanma, nakliye sektörünü büyük sıkıntıya sokuyor. Maliyetleri önemli oranda artan sektör, zor günler geçiriyor. Akaryakıt ve dolardaki dalgalanmadan olumsuz etkilenen sektör, tekeri döndürmekte zorlanıyor.

Akaryakıt ve dolardaki dalgalanma, nakliyeciyi büyük sıkıntıya sokuyor. Maliyetleri önemli oranda artan nakliye sektörü, duraklama dönemine girdi. Akaryakıt ve dolardaki dalgalanmanın nakliye sektörünü çok etkilediğini belirten Gaziantep Umum Nakliyeciler Esnaf Odası Başkanı Tevfik Göğüş, sektörün sorunları anlattı.

NAKLİYE SEKTÖRÜ DURAKLAMA DÖNEMİNE GİRDİ

Nakliye sektörünün akaryakıt ve dolardaki dalgalanmadan çok fazla etkilendiğini belirten Gaziantep Umum Nakliyeciler Esnaf Odası Başkanı Tevfik Göğüş, 'Nakliye sektörü olarak şuan bir duraklama dönemine girdik. Piyasa çok durgun. Bunun nedeni döviz kurundaki hareketlilik, akaryakıttaki zamların yükselip düşmesi. Bu dalgalanma bizim sektörü çok etkiliyor. Her kes ticaret yapmalı ki biz de taşımasını yapalım. Ticaret olmadığı için tasıma da olmuyor. Dolaysıyla nakliye sektörü çok sıkıntılı' dedi.

NAKLİYE SEKTÖRÜ ZOR GÜNLER GEÇİRİYOR

Nakliye sektörünün zor günler geçirdiğini belirten Göğüş, 'Akaryakıt düşünce insanlar nakliye fiyatlarını düşürün diyor ama bizim giderlerimiz sadece akaryakıt değil. Burada çalışan isçilerden tutun araçların bakımına kadar her şey en ez yüzde 200-300 arttığı için biz bütün giderleri hesaplayıp toplu olarak zam yapıyoruz ama ticaret yapan insanlar sadece akaryakıt fiyatları üzerinden değerlendiriyorlar ve nakliye fiyatlarını düşürün diyorlar ama öyle bir dünya yok. Nakliye fiyatlarını düşüremeyince de sıkıntılar yasıyoruz' dedi.

GİRDİ MALİYETLERİ YÜZDE 300 ARTTI

Girdi maliyetlerinin yüzde 300 arttığını belirten Göğüş, 'Bir araç geçen yıl İstanbul'a 10 bin liraya giderken bu yıl 30 bin liraya gidebiliyor. Yüzde 200-300'e varan artışlar oldu ama bu artışları biz nakliye fiyatlarına aynı oranda yansıtamıyoruz. Gelen artışları aynı anda yansıtamayınca kar edemiyoruz' dedi.

HGS'DE İNDİRİM YAPILMASINI İSTİYORUZ

Otoban ve köprü ücretlerinin de nakliye sektörünü olumsuz etkilediğini belirten Göğüş, 'HGS'de sektörümüze indirim yapılmasını istiyoruz çünkü sürekli yoldayız. HGS maliyetler sektörümüzdeki esnaf için büyük bir maliyet. Bugün İstanbul'a gidip gelen bir aracın 1500-2000 TL otoban, köprü masrafı var. Bu rakamlar çok yüksek. HGS'de indirim yapılmasını istiyoruz' dedi.

PARÇA FİYATLARI ÇOK AŞIRI YÜKSEK

Parça fiyatlarının da fahiş bir şekilde arttığına dikkat çeken Göğüş, 'Parça fiyatları çok aşırı yüksek ve parça bulunurluğu da yok. İstediğin parçayı da istediğin zaman ve yerde bulamıyorsun. Bundan dolayı sektörde sıkıntılar yaşanıyor' dedi.

SEKTÖRDE ŞOFÖR SIKINTISI YAŞANIYOR

Sektörde şoför sıkıntısının yaşandığını belirten Göğüş, 'Sektörde diğer bir sıkıntı da şoför sıkıntısı. Sektörde hem şoför bulamama sıkıntısı var hem de belli bir müddet çalışıp ayrıldıktan sonra haklarını almalarına rağmen dava açarak haksız para kazancı sağlamaya çalışıyorlar. Bu da zor durumda olan sektörümüzü olumsuz etkiliyor' dedi.

ARAÇ FİYATLARI ÇOK YÜKSEK

Yüksek araç fiyatlarının da sektörü olumsuz etkilediğini belirten Göğüş, 'Araç fiyatları çok yüksek. Zaten tedarikte sıkıntı var. Almak istesek de fiyatlar çok yüksek. Şuanda hiç kimsenin alım gücü yok. Krediler durmuş vaziyette. Krediler verilmiyor. Bu sıkıntı da sektörü olumsuz yönde etkiliyor. Esnaf araçlarını yenilemek istiyor ama gücü yetmiyor. Gücü yetmeyince de sıkıntılar oluşuyor' dedi.

SEKTÖRE ÖTV, KDV İNDİRİMİ, KREDİ DESTEĞİ SAĞLANMALI

Devletin tasıma sektörüne destek çıkması gerektiğini belirten Göğüş, 'Bu konuda devlettin taşıma sektöründeki esnada destek vermesi lazım. Kredi desteği, ÖTV, KDV indirimi gibi destekleri sağlaması lazım ki esnaf hem araçların yenilesinler hem sektöre faydalı olsunlar' dedi.

KAYIT DIŞINA YÖNELİK DENETİMLERİN ARTIRILMASI LAZIM

Kayıt dışı çalışan esnafın da sektörü olumsuz etkilediğini belirten Göğüş, 'Haksız rekabet her sektörde olduğu gibi bizim sektörde de var. Nakliye sektöründe kayıt dışı çalışan esnaflar var. Bu da esnafımızı olumsuz etkiliyor. Bu insanları kayıt altına alınması lazım. Bizim bakanlığa bağlı yetki belgelerimiz var. Bu yetki belgelerini oluşturup arından denetimleri artırılması lazım' dedi.

TON-KM ÜCRET TARİFESİ SEKTÖRÜ RAHATLATIR

Ton-Km tarifesinin uygulamaya geçilmesi gerektiğini belirten Göğüş, 'Ton-Km bazlı ücret tarifesi hayata geçse sektöre çok faydası olur. Hem yazılı hem sözlü yetkililere bildirdik. Yakın zamanda ton-Km bazlı ücret tarifesi çıkarılacak deniliyor. Ton-Km bazlı ücret tarifesinin biran önce uygulanmasını istiyoruz. Nasıl bir taksinin ücret tarifesi varsa bizim sektördeki esnafımız da bir yerden bir yere giderken ücret tarifesi belli olacak. Herkes hesabını ona göre yapacak, nakliye fiyatlarını da ona göre belirlenecek ve artık fiyat değişkenliği olmayacak' diye konuştu. BAHRİ UÇAR