Ana öğesi insan olan "Eğitimin" yıllardır sorun olan Mesleki Eğitimle insana başarmak ve üretmek misyonunu yükleme dönemine geçmiştir. İş yerleri için olmazsa olmaz olan ara elaman sorunu nihayet Mesleki Eğitim Merkezleri ile çözüme kavuşacak . "2023 vizyon belgesinde de belirtildiği gibi dünyada iyi eğitim performansı gösteren tüm ülkeler, elde ettikleri başarıları geçmişten geleceğe köprüler kurarak, merkezine insanı alan kavramsal çerçeveler ve felsefi yaklaşımlarla yakalamışlardır.

Eğitimde başarılı görülen her değişim, dönüşüm ve reform, sağlam felsefi yaklaşımlarla desteklenmiştir". Akademik Eğitimciler Derneği olarak daha önceki yıllarda da dikkat çektiğimiz bu konu nihayete erdi gibi. Mesleki eğitim sınıf geçme, sınav kazanma amacından çıkarak üreten ve kazanan bir döneme geçme sürecine girmiştir. Geç de olsa Mesleki eğitim açısından önemli olan bu karar alınmış en iyi karardır.

Orta okuldan sonra Mesleki Eğitim Merkezleri'ni tercih eden öğrenciler haftanın dört günü iş yerinde, 1 günü ise okula devam ederek hem meslek lisesi mezunu olup diplomasını alacak hem de iş yeri açma belgesini. Ayrıca Mesleki Eğitim Merkezleri'ne belli tarihlerde kayıt yapılacak diye bir kural da yok. Yıl boyu kayıt yaptırma hakkı var. Diğer yandan ise haftanın 4 günü iş yerinde mesleğini öğrenecek.30 alan, 181 farklı dalda mesleki eğitim fırsatı sunulan 9, 10 ve 11'inci sınıf öğrencilerine asgari ücretin yüzde 30'u,(1.276 TL) 12'nci sınıföğrencilerine asgari ücretin % 50'sine kadar maaş, iş kazası ve meslek hastalıklarına karşı sigorta olanağı da sunulmaktadır.

Şu ana kadar 250 bin öğrencinin kayıt yaptırdığı ve bu sayının daha da artacağı ön görülmektedir. Bu yönlendirmeler sonucunda üniversite sınavına girecek öğrenci sayılarında da ileriki yıllarda düşüş olacağı ve üniversiteye gidecek öğrencilerinde akademik açıdan seçkin öğrenciler olacağı aşikardır. Mesleki Eğitim Merkezleri şu an bütün Meslek Liselerinde açılmış durumda. Ögrenciler kendi adreslerine yakın herhangi bir meslek lisesine giderek kayıtlarını yaptırabilirler.

Burada İl Milli Eğitim Müdürlüklerine, İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine ve okul müdürlüklerine eşgüdüm halinde bir planlama yapma durumu ortaya çıkıyor. Dijital çağın, teknolojik gelişmelerin vardığı son nokta olan siber-fiziksel sistemlerin her alanda konuşulmaya başlandığı günümüze uzanan bu devamlılıkta program çeşitliliğini artırmaya dönük çalışmalar yaparak mesleki eğitim merkezlerinde aynı dal üzerinden değil de farklı dal programları uygulanırsa öğrenci kalitesi açısından da daha iyi sonuçlar çıkar.

Gaziantep'in sanayi şehri olması özellikle Gaziantep'te Mesleki Eğitim Merkezleri'ni güçlendirecektir. Bu merkezlerde eğitime başlayan gençlerde 9. sınıftan itibaren iş hayatına da atılmış olacaklardır.