<p>Tarih tekerrür eder! Vahyin aydınlatmadığı; Maddenin ve bağımlılığın (bağlılık değil; BAĞIMLILIK) kalpleri hasta etmesinin ardından oluşan bağımlılık Kur’an’ın baştan sona reddettiği Şirki ve Putçuluğu tetikler.</p><p>Put kabul edilen mahlûklar BENİM PUTUMU yapın diyerek yola çıkmamıştır. Onların kutsal- ulvi ve örnek alınması gereken bir davaları vardır bu hayatta.  Putçuluk evreler halinde önce, tohumun atılması, tohumun filizlenmesi, kökün kuvvetlenmesi ve meyvelerinin oluşumu şeklinde oluşur. Putçuluğun ölümden sonra ki aşamasında resimler, heykeller, adının yayılması için yapılan çalışmalar vardır.</p><p> </p><p>Önce hatasız kabul edilirler! Hata yapan herkese ceza veren bir sistem veya tağut verdiği mesaj itibariyle BEN hatasızım der. Koyduğum tüm düşünsel ve fiziksel yaptırımlar sizin iyiliğiniz sizin geleceğiniz ve sizin öncülüğünüz için demesine rağmen; gerçek hiçte öyle olmayıp tamamı kendi egosu ve kendi doğrularının kanıtlanması içindir. İç dünyasında insanlar “o yaptıysa bir bildiği vardır” demeye başladı mı işte Putçuluk tohumu atılmış demektir.</p><p>Maddi ve menevi menfaat dağıtırlar; Put adaylarının davaları her dönemde iki yere hitap eder. Birincisi kalbe, ikincisi bedene. Kalplerin sahibi olması gereken Allah’ın yerini dünyada üne kavuşmuş, popülaritesi diğer insanlarınkinden üstün olan, tanınmış, sevilmiş birine bırakmışsa o zaman tohum filizleniyor demektir. Filizlenen tohumu gördüğümüz zaman hissettiğimiz temel duygu KORKU’dur. Onun sevgisinden mahrum olma korkusu, onun yanından uzaklaştırılma korkusu, onunla birlikte olmaktan ayrılma korkusu vs. Diğer bir korku da hata yapmaktır. Onun istediğini istememek onun beğendiğini beğenmemek; burada İbn Arabi’nin yaptığı tavır devreye girer. İbn Arabi kendisinin onda kaybolunması gerekir dediği dış görünüşte Allah’tır. Lakin detaylara girildiğinde kendisinin Allah’ın yeryüzünde ki sureti olduğunu deklare eder ve varmak istediği sonuç her dediğinin kabul edilmesi gerektiğidir. Çünkü o Allah’ın yeryüzünde ki yansımasıdır ve O demişse doğrudur. Teslimiyet aşaması Putçuluk kökünün kuvvetlenmesi için uzun sürer. Korku ve sevgi temelli bir dönemdir.</p><p>İbn Arabi akımı manevi Putçuluğa yakın tarihimizden en belirgin örneklerden birisidir. Mutezile anlayışı da maddi Putçuluk ile ilgili akidevi olarak aklın putlaşmasının en belirgin örneklerinden birini ifade eder. Bu Putçuluk Maddeyi BEN bilirim ben anlarım ben yorumlarım’ın sonucudur. Ben varken Siz anlamazsınız demenin ilmi karşılığıdır Mutezile aklı. Allah ve Resulü demiştir lakin onlar ifade edememiştir. Benim ifade tarzım gerekeni en doğru ifade eder demektir.</p><p>Saygıda aşırılık; Putçuluk İlk meyvelerini boyun bükerek, el pençe duruşlar sergileyerek, saygı duruşları yaparak, önünde eğilerek ve düşünme yerine sürüye tabi olmak kaydıyla ne dersen doğrudur düşüncesi sonucu ortaya koyar. Yaşayan bir put ise karşımızda ki, sözleri kesinlikle doğru ve sorgulanamaz kabul edilir.</p><p>Putlar tarihi Kur’an’daki örnekliği Firavun olarak isimlendirilir. Kendini Allah’ın yerine koymak kaydıyla gerçekleştirdiği yücelik makamı! Allah’ın yerini alma kaygısı ile kendisini gösterir. Yeryüzünde yarışacak bir varlık yoktur onun karşısında tek rakibi Âlemlerin Rabbidir. Bu tür ileri düzey bir Putçuluk kendisini şuan da pek göstermese de!; benzerlerini diktatör kavramıyla isimlendirilen kişilerde görmek mümkündür. Ben yaptım oldu, düşüncesinin hâkimiyeti sonucunda her şeyi bilen, duyan, gören biri izlenimi verilen dikta putları savaş sinyallerinin habercisidir. Çünkü yeryüzünde göstermeleri gereken bir GÜÇ vardır. Hâkimiyet kayıtsız şartsız onundur.</p>