Gaziantep Üniversitesi (GAÜN) Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalında, GAÜNÖğretim Üyesi Doç.Dr. İbrahim Giritlioğlu danışmanlığında yürütülen yüksek lisans tezinde Gaziantep’i ziyaret eden yerli turistlerin Gaziantep mutfağını nasıl algıladığı araştırıldı. 

GAÜN Yüksek lisans öğrencisi Mesut Karaman tarafından hazırlanan ve GAÜN Öğretim Üyesi Doç.Dr. İbrahim Giritlioğlu tarafından yönetilen tezde, Gaziantep’in Gastronomi turizmi ve mutfağıyla ilgili önemli bulgular elde edildi. Çalışma hakkında bilgi veren Doç.Dr. Giritlioğlu, “Gaziantep’in ‘Gastronomi Şehri’ olarak imajının yüksek olduğu birçok platformda ve turizm temsilcileri tarafındansöylenmekteydi. Biz ise bu söylemleri bilimsel verilere dayalı temellere oturtarak Gaziantep Mutfağının destinasyonumuz açısından ne kadar önemli bir unsurolduğunuortaya koyduk. Gaziantep’i ziyaret eden turistlerin yüzde 59,7’sininGaziantep’i seçmesinde Gaziantep mutfağının etkili olduğunu tespit etmemiz mutfağımızın ne kadar önemli bir turistik çekicilik olduğunu bizlere gösterdi” dedi. 

Çalışma yerli turistler üzerinde uygulandı

Çalışmanın Gaziantep’i ziyaret eden 384 yerli turist üzerinde yapıldığını ve turistlerin Gaziantep ziyaretlerine ilişkin yeni bulgular elde edildiğini söyleyen Doç.Dr. Giritlioğlu, "Araştırmaya göre; Gaziantep’i genellikle kadın, fakülte mezunu ve 36-64 yaş aralığındaki turistlerin ziyaret ettiği ve turistlerin yüzde 63,6’sının ise Gaziantep’te 2 ve 3 gece konakladığı sonucuna ulaşıldı. Öte yandan yerli turistlereGaziantep Mutfağını anımsatan yiyecekler sorulduğunda turistlerin akıllarına en çok baklava, kebap, fıstık, içli köfte ve patlıcan kebabının geldiği tespit edildi. Gaziantep’i ziyaret eden turistlerin önemli bir kısmıGaziantep Mutfağının Gaziantep turizmi ve imajı açısından önemli olduğunu ve bu mutfağın şehrin marka algısını arttırdığını düşündükleri tespit edildi" şeklinde konuştu.

2015 Yılında Gaziantep’in UNESCO Kreatif Şehirler Ağına girmesiyle şehrin özellikle gastronomi açısından önemli bir avantaj elde ettiğini kaydeden Doç. Dr. Giritlioğlu, bu avantajın iyi bir destinasyon pazarlama stratejisiyle Gaziantep’in yerli ve yabancı turist potansiyelini arttırabileceğini vurguladı. 
Giritlioğlu, tezin ise Gaziantep turizmini geliştirmeye yönelik amacı bulunan tüm kurum ve STK’larla paylaşılacağını da ifade ederek, turizm sektörüne yönelik çeşitli kurumlarla Gaziantep turizmi ve gastronomi odaklı her zaman işbirliğine hazır olduğunu dile getirdi. 

İHA