Referans Gazetesi


Mehmet Fener

08 Nisan 2022

Dijital alışkanlıklar geri dönülmez eşikte

Deloitte’un Dijital Tüketici Trendleri 2021 Araştırması’nın sonuçları kullanıcıların hayatla bağını elektronik cihazlar üzerinden kurduğunu gösteriyor. Araştırmaya göre akıllı saat ve fitness bilekliği altın çağını yaşıyor, hızlı internet ve 5G’ye talep artıyor. Türkler akıllı TV, robot süpürge ve akıllı ev aletleri sahipliğinde global ortalamanın hayli üstünde. Akıllı cihazları en fazla kullananlar 25-34 yaş aralığında.

Şirketin dijital tüketici tercihlerini farklı yönlerden analiz ederek tüketici trendlerine ilişkin iç görüler ve bu alandaki hizmet sağlayıcılarına önemli veriler sunan ‘Dijital Tüketici Trendleri’ Araştırması yayımlandı. Araştırma aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 14 ülkeden katılımcının verdiği cevapların analizine dayanıyor.

Şirketin Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl, Pandemi sürecinin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijital dönüşümü hızlandırdığını, tüketicilerin dijital alışkanlıklarının hızlı biçimde değiştiğini söyledi. Göl, “Markaların dijital dünyada yeni iş fikirleri geliştirebilmelerine, iş modellerini adapte edebilmelerine yardımcı olmak ve rekabet stratejilerine ışık tutabilmek amacıyla dijital tüketici trendlerini araştırdık. Dijital pazarlama uzmanları, e-ticaret profesyonelleri, sosyal medya yöneticileri, uygulama geliştiriciler akıllı cihazların çevrim içi hayatları nasıl şekillendirdiğine bakarak gündemlerini belirleyebilir. Özellikle abonelikler dünyasının pandemi sonrası yeniden şekilleneceğini görebiliyoruz” dedi.

Türkiye’den araştırmaya katılanların yarıdan fazlası akıllı telefon, dizüstü bilgisayar, kablosuz kulaklık ve tablet gibi cihazlara sahip. Araştırmaya göre bahsi geçen cihazlar arasında sahiplik oranı en yüksek olan yüzde 91’le akıllı telefon. Akıllı telefonları yüzde 77 sahiplik oranıyla dizüstü bilgisayarlar takip ediyor.

Kulaklık ve tablet sahipliğinde kadınlar erkekleri geride bırakırken, masaüstü bilgisayar sahiplik oranında ise erkekler önde yer aldı. Kullanıcılar e-ticaret, video ve TV izleme, bankacılık ve oyun gibi farklı alanlarda elektronik cihazları kullanmayı tercih ediyor.

Araştırma sonuçlarına göre küresel ve yerel ölçekte bakıldığında katılımcıların akıllı telefon sahipliği ve kullanım sıklığı oranlarının yüksek olmasının yanında, sahip oldukları akıllı telefonların da yeni olduğu dikkat çekiyor. Her 4 kullanıcıdan 3’ünün telefonu 3 yaşından küçük.

Türkiye’de telefon değiştirme sıklığı geçmiş yıllara göre azaldı. Son iki yılda telefon değiştirenlerin oranı 2019’a kıyasla 9 puan azalarak yüzde 49’a geriledi. Globalde ise ortalama 1 puan düşerek yüzde 51 oldu. Türkiye’deki 9 puanlık gerilemeye döviz kurlarındaki yükseliş ve IMEI kayıt ücretlerindeki artışın neden olduğu değerlendiriliyor.

Türkiye’de akıllı telefon satın alım kararını etkileyen faktörler arasında ilk sırada şarj ömrü (yüzde 49) geliyor. Şarj ömrünü işlemci hızı (yüzde 37) ve depolama kapasitesi (yüzde 36) takip ediyor.

KAYNAK: HÜRRİYET


Bu makaleyi paylaş:
Captcha işaretlenmemiş.
Yazarın Diğer Yazıları
Togg'a ÖTV düzenlemesi

01 Tem 2022

Gittigidiyor Türkiye’den çekiliyor

24 Haz 2022

Dijital Dünyanın Dijital İnsanları

18 Haz 2022

EPDK’dan teknoloji şirketlerine soruşturma

17 Haz 2022

Dijital dönüşümün perakende sektöründe etkisi

11 Haz 2022

Dijital teknoloji nedir?

03 Haz 2022

Çalışanlar İçin En İyi Masaüstü Telefon Kulaklığı Hangisidir?

01 Haz 2022

Teknoloji bağımlılığı

28 May 2022

61 milyar dolarlık teknoloji anlaşması

27 May 2022

ZOOM eleştirilerin hedefinde

21 May 2022