Ülkemizde özellikle son dönemde yüksek enflasyon vatandaşları her anlamda zorlarken, teknolojik gelişmeleri de geriden takip etmemize sebep oluyor. Son dönemde sosyal medyadaki teknoloji odaklı site ve kanalların artması ile insanlar teknolojik ürünleri yakından tanıma şansı bulsa da bu teknolojik ürünleri satın almak hayalden ibaret hale geldi.

Sadece Türkiye’de değil dünyadaki neredeyse bütün ülkelerde de enflasyonun yükseldiği görülüyor. Bu durum teknolojiyi dolaylı değil, bizzat doğrudan etkiliyor. Teknolojik ürünlerin üretim sürecinde kullanılan hammaddelerin fiyatlarından tutun da vergilendirmeye kadar her konuda fiyatlar yükselirken, insanlar ise bu durumun ne zaman son bulacağını merak ediyor.

Son olarak Apple tedarikçisi Foxconn insanları uyarmasının yanı sıra enflasyona karşı temkinli bir duruş sergileyeceklerini de dile getirdi. Bu durum da demek oluyor ki. Enflasyonun etkisi düşünülenden daha fazla. Apple gibi büyük bir şirketi dahi etkisi altına alabilecek güçte bir enflasyondan söz ediyoruz.

Apple’ın en büyük üretim ortaklarından biri olan Foxconn, pandeminin hemen ardından akıllı telefon satışlarında keskin düşüş yaşanacağını söyledi. Foxconn’un açıklamasına göre, tüm dünyada görülen yüksek enflasyon, teknolojik ürünlerin satışını da etkilemiş durumda.

AKILLI TELEFON SATIŞLARI NEDEN DÜŞECEK?

Tayvan merkezli elektronik üreticisi, teknolojik cihazlara yönelik talepte daralma olduğunu ortaya koydu. Bu ürünlerin arasında akıllı telefon, televizyon ve bilgisayar gibi son tüketiciye hitap eden cihazlar bulunuyor. Benzer bir durum teknoloji firmalarında da yaşanıyor. Örneğin birçok akıllı telefon şirketi, ürün yelpazesini daraltmaya başladı.

Foxconn, akıllı telefonlar da dâhil olmak üzere tüketici elektroniğinin yılın ikinci çeyreğinde önemli büyüme gösterdiğini söyledi. Ayrıca bu operasyonlar, şirketin toplam gelirinin yarısını oluşturdu. Fakat yılın geri kalanında orta ila üst düzey akıllı telefonlarda enflasyon etkisi yaşanabilir.

Foxconn’un ayrıca uzun bir süredir yarı iletken çip kriziyle de boğuştuğunu unutmamak lazım. Tedarik ortaklarının isteklerini karşılamayı başaran Tayvanlı üretici, Nisan-Haziran çeyreğinde net kar ve gelir konusunda yüzde 12’lik artış kaydetti.

Foxconn’un ortaklarının yılın geri kalanında nasıl bir satış grafiği izleyeceğini bilmiyoruz. Ancak birçok yatırım ve teknoloji şirketi, enflasyona bağlı olarak yavaşlama beklentisi içerisinde. Foxconn da mevcut çeyrekte temkinli olacağını söyledi.

Daha önce benzer bir kriz Lenovo’nun da başına geldi. Dünyanın en büyük bilgisayar üreticilerinden olan Lenovo, dokuz çeyrek sonra (veya pandeminin bitişiyle) en küçük gelir artışını gördüğünü açıkladı.

Kısacası bu duruma bir açıklık getirecek olursak, önümüzdeki süreçte insanlar teknolojik ürünlere zaten zor ulaşırken, bu durum daha da zorlaşacak ve hatta şirketler üretimde kısıtlamalara giderken, ürettiği ürün miktarını ve satış sayısını da düşürecek.

Üstelik bu durum son derece büyük şirketleri de derinden etkileyecek. Sadece küçük şirketleri etkileyeceğini zanneden insanlar bu konuda yanılıyor. Çünkü bahsedilen enflasyon düşünülenden daha fazla ve bu durumdan hiç bir teknoloji şirketi kaçamayacak.

Bizlerin ise yapabileceği hiç bir şey yok. Teknolojik ürünlere Youtube kanallarından bakmaya devam edeceğiz. O ürünleri satın alıp kullanmak ise bir hayalden öteye gidemeyecek.

KAYNAK: SHİFTDELETE.NET