Geçtiğimiz birkaç yazıda Metaverse sisteminin ne anlama geldiğini ve teknolojinin geleceği olduğu konusunu ele almıştık. Bu sistemin her geçen gün insan hayatına daha fazla yerleşiyor olması gündemde.

Özellikle Mark Zuckerberg’in Facebook şirketinin adını Meta olarak değiştirmesi ile birlikte bu sanal gerçeklik sisteminin insan hayatının merkezine doğru yol aldığı konusu gündeme geldi. Bütün bunlar düşünülürken, en çok merak edilen konulardan bir diğeri ise birçok şirketin bu sisteme oldukça büyük yatırımları neden yaptığı oldu.

Öncelikle kısaca Metaverse’den bahsedelim:

Metaverse (kurgusal evren) büyük teknoloji şirketlerinin, pazarlamacıların ve analistlerin son dönemde dillerinden düşürmedikleri bir sistem olarak kayıtlara geçti.

İlk bakışta Sanal Gerçeklik (Virtual Reality VR) teknolojisinin geliştirilmiş bir versiyonu olarak görülebilir ama bazıları metaverse teknolojisinin internetin geleceği olduğunu düşünüyor.

Şimdi ise bu yatırımların sebeplerine bakalım:

Facebook, isim değişikliğiyle ilgili açıklamasında, çalıştığı alanlar sosyal medyadan sanal gerçekliğe kadar genişlerken Meta isminin şirketin yaptığı işlere dair daha kapsayıcı bir anlamı olduğu belirtilmişti.

Zuckerberg de, "Zaman içinde metaverse şirketi olarak görüleceğimizi ve hem işlerimizi hem kimliğimizi gelecekte inşa edeceğimiz şeyin temeli olarak kullanabileceğimizi umuyorum" diye açıkladı değişimin nedenini.

Bütün bunlar göz önüne alındığı zaman Metaverse sisteminin insanlığın geleceğinde önemli bir rol oynayacağı ve şirketlerinde bu pastadan pay alabilmek adına tam gaz yatırımlar gerçekleştirdiği gerçeğini görüyoruz.