Sosyal medyanın oyunun kurallarını nasıl değiştirdiğine dair pek çok makale var. Müşterilerle sosyal medya aracılığıyla etkileşim kurmak, yeni bir pazarlama çabası veya müşteri hizmetlerinde bir değişiklik olsun, artık herhangi bir işletmenin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Ancak sosyal medyanın işinize bir engel değil, bir varlık olmasını nasıl sağlayabilirsiniz? Sonuçta, kötü bir Tweet, telafisi imkansız kayıplara neden olmak için yeterlidir. İçerik denetiminin devreye girdiği yer burasıdır. İçerik incelemesi, işletmenizle ilgili sosyal medya içeriğini inceleme, tarama ve filtreleme sürecidir.

Sosyal Medya İçeriği Türleri

Sosyal medya içeriği, işletmenizin birkaç bölümünü içerir. Promosyon ve reklam pazarlama alanı. Bu, ekibinizin soruları ve soruları yanıtlaması için ek bir müşteri desteği kanalıdır. Bu aynı zamanda genel müşteri deneyiminin önemli bir parçasıdır çünkü potansiyel müşteriler ve mevcut müşterilerle bilgi verebilir, eğlendirebilir ve onlarla iletişim kurabilir.

Müşteri Etkileşimleri: Tipik olarak, bu etkileşimler işinizle (zamanınız veya fiyatınız gibi) veya müşteri hizmetleri (sipariş sorunları gibi) ile ilgili konularla ilgili olacaktır. Müşteri etkileşimlerini izlemek ve yanıtlamak, müşteri hizmetleri ve pazarlamadan ekip çalışması gerektirecektir.

Yorumlar: Müşteri incelemeleri genellikle Facebook gibi sosyal medya sayfalarında toplanır ve görüntülenir. Ek olarak, üçüncü taraf web sitelerindeki yorumlar (Google, Yelp ve TrustPilot gibi) SEO'ya yardımcı olur ve genellikle arama motoru sonuçlarının en üstünde yer aldığından güvenilirlik oluşturur.

Yarışmalar, Zorluklar, Eşantiyonlar: Müşteri içeriğini tanıtın ve yarışmalar, zorluklar ve hediyeler yoluyla ürün veya hizmet etrafında sosyal medya oluşturun. Bu, hem mevcut müşterileri ödüllendirmenin hem de yeni kitleler çekmenin etkili bir yoludur.

Müşteri Özellikleri: Sosyal medya, müşterilerinizi sergilemek ve ilgi çekici bir müşteri deneyimi yaratmak için harika bir kanaldır. Markaya özgü hashtag'leri kullanarak müşteriler bunlara içerik gönderebilir. Bu içeriği sosyal medya hesaplarına ve web sitenizdeki özel alanlara gönderin.

Forum ve Tartışma Panoları: Sosyal medyada bir topluluk oluşturmak, müşteri iletişimini sağlamanın tek yoludur. Forumlar ve tartışma panoları, müşterilere işletmenizle ilgili her şeyi diğer ilgilenen müşterilerle tartışma fırsatı verir ve değerli geri bildirimler ve içgörüler sağlayabilir.

Sosyal Medya İçeriği için İçerik Denetleme

Kurallar ve Sosyal Medya Politikası Belirleyin: Hangi içeriğin kabul edilebilir ve neyin kabul edilemez olduğunu açıkça tanımlamak için açık kurallara sahip kapsamlı bir politika oluşturun. Bu, çıplaklık veya şiddet barındıran içerik gibi zararlı veya saldırgan fotoğraflar ve videolar gibi her türlü uygunsuz içeriği içerir. Uygunsuz içerikle ilgili diğer sorunlar arasında zorbalık, marka bilinci oluşturma veya hassas konular içeren içerik yer alabilir.

Kimin Gönderebileceğini Belirleyin: Kabul edilebilir ve kabul edilemez içeriği açıkça tanımlamak için açık kurallara sahip kapsamlı bir politika oluşturun. Bu, çıplaklık veya şiddet barındıran içerik gibi zararlı veya saldırgan fotoğraflar ve videolar gibi her türlü uygunsuz içeriği içerir. Uygunsuz içerikle ilgili diğer sorunlar arasında zorbalık, marka bilinci oluşturma veya hassas temalara sahip içerik yer alabilir.

Bir İçerik Stratejisi Belirleyin: İlk kural politikasına ek olarak, genel pazarlama hedeflerinize uyan içeriği aldığınızdan ve paylaştığınızdan da emin olmak istersiniz. Bunu yapmak için, içeriğin nerede paylaşılacağı, içeriğin nasıl kullanılacağı ve içeriğin nasıl görünmesini istediğiniz gibi bir içerik stratejisi geliştirmeniz gerekir.

Bir Gönderim Süreci Oluşturun: Her şirketin, yayınlanan içeriğe ve şirketin incelemesi gereken kaynaklara bağlı olarak farklı bir süreci vardır. Üç yaygın gönderme süreci, ön inceleme, inceleme sonrası ve reaktif incelemesini içerir.