2024-20245 Eğitim-Öğretim Yılının sona erdiğini belirten Örnek, “Gaziantep'te yaklaşık 705 bin öğrencinin karne sevinci yaşadığı bu gün de ve öğrencilerin bu sevinci hak etmelerinde fedakarca çalışan Gaziantep'teki 36 bin öğretmenimize, eğitim çalışanlarına teşekkür ediyoruz. İl İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerimize , Okul müdürlerimize emeği geçen herkese bu uzun maraton sürecinde ki emek ve katkıları için teşekkür ediyoruz. Öğrencilerimize girecekleri sınavlarda başarılar diliyoruz. Öğrencilerimize yaz tatillerini güzel bir şekilde değerlendirmelerini, gerek kitap okuyarak, kültürel faaliyetler de bulunarak, gerekse gezerek doya doya bir zaman dilimi geçirmelerini diliyoruz.”

EĞİTİM ALANINDA BAŞARILI REFORMLARA İMZA ATILDI

Eğitim camiasının beklentilerini de dile getiren Örnek, “Eğitim Bir Sen olarak yeni dönem için de özellikle eğitim çalışanları ile ilgili beklentilerimizi de dile getirmekte yarar var. Küresel rekabette geri kalmamak kaygısı içerisinde günümüzde bütün ülkeler eğitim sistemlerini daha iyi, daha etkili, daha kaliteli ve daha verimli hâle getirmek için sürekli olarak bir çaba içerisindedir. Son yıllarda eğitim alanında başarılı reformlara imza atmış ülkeler, öğretmenlerin niteliğini artırmak, okulların kapasitelerini daha ileri seviyelere taşımak ve eğitim bürokrasisini daha verimli kılma uğraşındadır. Bunun için olmazsa olmaz ve vazgeçilmez faktör, mesleğini seven idealist öğretmendir.”

EĞİTİM ÇALIŞANLARININ MOTİVASYONUNU OLUMSUZ ETKİLİYOR

Öğretmenlerin yaşadıkları sorunları sıralayan Örnek, “Öğretmen özerkliğini ve öğrenci katılımını hedefleyen yeni müfredatın hayata geçirilmesi, sıra tayini uygulamasının yeniden işler hâle getirilmesi, kariyer basamakları sürecinin yeniden yasal bir zemine kavuşturularak sürecin sınavsız bir şekilde işlerliğinin sağlanması gibi eğitim çalışanlarını memnun eden adımlar atılmış olsa da çok sayıda sorun hâlen çözülmeyi beklemektedir. Haklı taleplere, geçerli mazeretlere duyarsız yanlış istihdam politikası, eğitim çalışanlarının moral ve motivasyonunu olumsuz etkilemekte, eğitimde verimliliği düşürmektedir.”

TALEPLERE SESSİZ KALINMAMALI

Sorunları sıralayan Örnek, “Öğretmen atamalarında öğretmen adayının sosyal güvencesiz bir akademi sürecine tabi kılınması, mülakatın kaldırılmamış olması, alan değişikliği taleplerine sessiz kalınması, kariyer basamaklarında hizmet süresi hesabındaki eksiklikler, öğretmen istihdamında güçlük çekilen bölgelerde görev yapanlara ilave teşviklerin verilmemesi, birim ek ders ücreti miktarının düşüklüğü, eğitim kurumu yöneticiliğinde yöneticilerin başarılarını ve çabalarını değerlendiren kariyer odaklı sürdürebilir bir sistemin hâlen hayata geçirilememesi, eğitimin rehberlik ayağının eksikliği, öğretmenlerin yer değişikliği taleplerinin karşılanmamasının neden olduğu mağduriyetler, ücretli öğretmen istihdamı gibi birçok sorunda ivedi çözümler beklenmektedir” dedi.

Kaynak: Ayhan Duman