Turizm, Konaklama ve Yiyecek-İçecek Sektörü İstişare Toplantısında konuşan Gaziantep Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Yıldırım, fenomenlere yönelik sert eleştirilerde bulundu. Bir fenomenin Gaziantep Kültürünü ayaklar altına alan davranışına öfkelen Yıldırım, sert çıktı. Sektör temsilcilerine seslenen Yıldırım, “Hem kızgınım hem de şehrim adına çok büyük üzüntü duyuyorum. Fenomen ile şaklabanlık eş değer noktaya gelmiş durumda. Sektör temsilcilerimizden özellikle rica ediyorum, bu şehrin değerlerini aşağıya çeken şaklabanlara lütfen ama lütfen rağbet etmeyelim” dedi.
ŞEHİR İÇİN ANLAMI BÜYÜK
Gaziantep Ticaret Odası Başkanı Tuncay Yıldırım, Turizm, Konaklama ve Yiyecek-İçecek Sektörü İstişare Toplantısında konuştu. Yıldırım, “Temsil ettiğiniz sektörler sadece ekonomik faaliyetler değil; aynı zamanda birer kültür taşıyıcısıdır. Şehirlerin vitrini, kalkınmanın itici gücü, hatta yerel kimliğin dışa açılan penceresidir. Gaziantep gibi güçlü bir gastronomi kimliğine, köklü bir geçmişe ve zengin kültürel mirasa sahip bir şehir için bu alanların anlamı çok daha büyüktür.”
AYAKTA KALMAK MÜCADELEYE DÖNÜŞTÜ
Sektörün sorunlarına değinen Yıldırım, “Ancak potansiyel kadar, sorunlarımız ve çözüm arayışlarımız da büyüktür. İçinde bulunduğumuz ekonomik ortam, özellikle hizmet sektörünü ciddi şekilde zorluyor. Artan enerji, kira, personel ve ürün maliyetleri hem işletmecinin belini büküyor hem de müşterinin alım gücünü azaltıyor. Bu tabloya değişen tüketici davranışlarını, dijital dönüşümün baskısını ve nitelikli iş gücüne erişimde yaşanan sıkıntıları da eklediğimizde; sektörde ayakta kalmanın ne kadar büyük bir mücadeleye dönüştüğünü çok net görebiliyoruz.”
ÖZ DEĞERLENDİRME ŞART
Rekabetin her geçen gün zorlaştığının altını çizen Yıldırım, “Böyle bir ortamda turizm destinasyonu olarak rekabet etmek daha da güçleşiyor. Bugün birçok şehirle aynı ligde oynamaya çalışan Gaziantep, potansiyeli yüksek ama performansı zaman zaman sorgulanan bir destinasyon haline geliyor. Dolayısıyla, turizmdeki memnuniyet zincirimizin her halkasında öz değerlendirme yapmamız gerekmekte. Çünkü memnun ayrılan bir turist, hem yatırım hem itibar getirir. Memnun ayrılmayan bir turist ise sosyal medya çağında yüzlerce potansiyel ziyaretçiyi kaybettirebilir. Bu nedenle fiyat politikasından hizmet kalitesine, işletmecilik vizyonundan yerel iş birliklerine kadar her noktada samimi bir öz değerlendirme yapmak, Gaziantep’in geleceği açısından büyük önem taşıyor.”
SORUMLULUĞUMUZUN BİLİNCİDEYİZ
“ Gerçek veriler sahada olur” diyen Yıldırım, “Gerçek çözüm, sahayı dinlemekle başlar. Bizler Gaziantep Ticaret Odası olarak, yerelin sesi olma sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Ancak bu sesi güçlendiren, sizlerin deneyimi, gözlemi ve katkısıdır. Bu platformda dile getirilecek her sorun, öneri ve talep; hem bizim çalışmalarımıza yön verecek hem de ilgili bakanlık ve kurumlarla yapılacak temaslara içerik sağlayacaktır. Sorunlarınızı, önerilerinizi, beklentilerinizi samimiyetle paylaşmanızı rica ediyoruz. Çünkü inanıyoruz ki birlikte düşünerek, birlikte üreterek ve birlikte hareket ederek bu zorlukları aşabilir; Gaziantep’i hak ettiği turizm seviyesine hep birlikte taşıyabiliriz” dedi.
FENOMENLİK İLE ŞAKLABANLIK EŞ DEĞER NOKTAYA GELDİ
Gaziantep ile ilgili gördüğü bir haberi değerlendiren Yıldırım, “Hem kızgınım hem de şehrim adına çok büyük üzüntü duyuyorum. Fenomen ile şaklabanlık eş değer noktaya gelmiş durumda. Sektör temsilcilerimizden özellikle rica ediyorum, bu şehrin değerlerini aşağıya çeken şaklabanlara lütfen ama lütfen rağbet etmeyelim. Ne bizim konuşma dilimiz ne de örf, adet, gelenek ve göreneklerimiz ne de misafir ağırlamamız buna müsaade etmez. Biz kendi değerlerimizi önemsiyoruz."
GAZİANTEP BUNU HAKETMİYOR
Yıldırım, "Ticari kaygılarla bu şaklabanlara müsaade eden işletmelerimiz bilsin ki hem şehrin hem de kendilerinin ayaklarına sıkıyorlar. Bu kentin adını aşağıya çekiyorlar. Dünyada parmakla gösterilen, şehrin kendi adıyla anılan bir mutfağa sahip Gaziantep bunu hak etmiyor!” diye konuştu.