İçerik üretmek, insan hayatına internet ile girmiş olan mesleklerden birisi olarak bilinir. Daha önceleri henüz internetin insana dünyasına dahil olmadan önce de var olan bu meslek insanlar tarafından sanki internet aracılığı ile hayatımıza dahil olmuş gibi görülmektedir. Fakat internetten önceki dönemde de televizyon ve radyo formatında birçok insan içerik üreticiliği yapmıştır. Bu dönemlerde içerik üretmek pek de popüler bir meslek olmadığı için insanların gözüne çarpmayan bu meslek internet ile birlikte oldukça bilinir hale gelmiştir. Bunun sebebi ise artık internet vasıtası ile neredeyse her insanın içerik üreticisi olabileceği durumudur. İnternet vasıtası ile içerik üretmek herkes tarafından erişilebilir bir meslek olmuş ve bununla birlikte oldukça kolaylaşmıştır. İnsanlar günümüzde son derece etkin bir şekilde internet kullanımı yapmaktadır. Bu sebeple sürekli olarak yeni içerikler ortaya çıkması gerekir. Bu içerikleri ortaya çıkaran insanlar ise içerik üreticileridir. İçerik üreticileri ya da içerik üretmek farklı şekillerde karşımıza çıkmaktadır. Bu içerikler farklı formatlarda varlığını devam ettirir ve bunlar video, yazı, ses ya da fotoğraf olabilir. Bunun sonucunda ise insanlar bu içeriklere erişerek bu içeriklerden fayda sağlamaktadır. Her ne kadar internet öncesi dönemde de varlığını sürdüren bir olay olsa da internetin ortaya çıkışı ve dijital çağda son derece etkin bir teknolojik gelişim gösterilmesinin sonucunda bu ve buna benzer dijital ortam meslekleri son derece popüler hale gelmiştir. Bunun temel sebebi ise yine teknolojik gelişmeler olarak görülebilir. Teknolojik gelişmeler sonucunda internetin her eve girmiş hatta mobil cihazlara dahi kendini entegre edebilmiş olması bu tür mesleklerin gelişmesine olanak sağlamıştır. Öyle ki neredeyse isteyen herkes bir şirket dahilinde ya da kendi özelinde içerik üretim işini icra edebilir bir hale gelmiştir.

Bütün bunlarla birlikte içerik üretmek ya da içerik üreticisi olarak mesleği icra etmek kolay bir iş değildir. Her ne kadar her insanın ulaşabileceği bir meslek olsa da özellikle kreatif bir düşünce yapısını gerektirir. Günümüz dünyasında neredeyse her şey artık birbirine benzer şeyler oldukları için içerik üreten insanın öncelikli hedefi üretilen içeriğin her şeyden farklı bir içerik olmasıdır. Farklı olan bu içerik de zaten insanların ilgisini mutlaka çekecek ve ilgi görülmesine vesile olacaktır. Bu sayede insanların dikkatlerini üzerine çekerek üretilmiş olan içerikten daha fazla para kazanması sağlanabilir. Özellikle içerik üretirken farklı olmanın yanı sıra dikkat edilmesi gereken bazı koşullar mevcuttur. Örneğin anahtar kelimelerin analizini son derece doğru yaparak insanların internet üzerinden yaptığı aramalara göre anahtar kelimeler seçilmeli ve bu anahtar kelimelerin üzerinden içerikler üretilmelidir. Bu ise doğru Pazar araştırması ile yapılabilir. İçerik üreticisi insanları iyi tanımalı ve çözümlemelidir. Bunun için ise insanların aramalarını en çok aralamaları kontrol ederek içeriğini ön planda tutmak adına yapılmış ya da yapılacak olan en fazla arama üzerinden bir içerik üretimi sağlanabilir. Bununla birlikte başlık seçimi de son derece önem arz etmektedir. İçeriğin ilk bakışta ilgi çekmesine sebep olan şey başlıktır. Bu sebeple insanların ilgisini çekebilecek ve insanlarda merak duygusunu ortaya çıkarabilecek bir başlık seçimi son derece doğru olacaktır. Bütün bunlarla birlikte ise üretilen içeriğin formatı da son derece önem arz etmektedir. İnsanlara sunulacak olan mecraya göre bu format değişiklik gösterebilir bazı mecralarda fotoğraf bazı mecralarda metin ve bazı mecralarda video ve ses olarak karşımıza çıkan bu formatlar o mecrada varlığını sürdürebilecek formatı içinde barındırmalıdır. Bu formatlar genellikle insanların ilgisini ve merakını içeriye çekebilecek son derece farklı ve eğlenceli formatlar olabilir.