Geçmişten bu yana reklamlar her zaman önem taşımıştır. Öncelikle yazılı basın mecralarında ve yazılı olarak basılacak şekilde yapılan reklamlar ilerleyen süreçte radyo reklamlarına dönmüş ve radyo reklamlarından sonra siyah beyaz ekranlarda sonra da renkli televizyonlarda kendini göstermiştir. Sonraki süreçte bilgisayarların ve internetin neredeyse her eve girmesi ile birlikte reklamların alanı da genişlemiş ve internet üzerinden reklam olgusu ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda günümüz mobil teknolojileri ile birlikte de insan hayatına daha fazla dahil olmayı başaran reklamlar geçmişten bu yana sağlamış oldukları o vazgeçilmez yerlerini daha da sağlamlaştırmayı başarmışlardır. Bu durum ile birlikte reklamlar firmalar için her daim önem taşımaktadır. Firmaların kendi tanıtımları ya da ürün tanıtımlarını sağlayarak daha fazla müşteriye ulaşmak hedeflenir. Bu doğrultuda radyo televizyon internet ve mobil cihazlarda kullanılan reklamlar mobil cihazlara entegre edilmesi ile birlikte normalden neredeyse 2 ya da 3 kat daha fazla insana ulaşmayı başarmış ve bu durum da firmaların işine gelmektedir.

Mobil uygulama reklamcılığının yeni yeni gelişmeye başladığı söylenebilir. Bu nedenle, neyin nasıl yapılması gerektiğini belirleyecek eksiksiz verilere, yöntemlere ve sonuçlara sahip değiliz. Ancak bu alanda dikkate alınması gereken konular hakkında halihazırda bazı görüşler var. Amerika Birleşik Devletleri'nde bir sosyal medya reklam şirketi tarafından yapılan bir araştırmaya göre, mobil uygulamalarda reklamın etkisi standart banner reklamların 11,4 katı. Ayrıca, banner reklamlar "can sıkıcı" olarak kabul edilir ve İnternet'teki pek çok platformda tıklanmaz.

Mobil Reklamların Amacı

Mobil reklamların amacı, iletilecek promosyonun doğru zamanda doğru kişilere ulaşmasını sağlamak için mobil operatörlerinin müşteri veri tabanını reklam verenlerle paylaşmasıyla bu durum çok yaygın hale geldi. Örneğin, mobil cihaz kullanıcılarının bilgilerini arşivleyerek, giyim markaları operatörün veri tabanından belirli yaş ve cinsiyetteki hedef kitleleri seçebilir, böylece alışveriş merkezlerinde indirimleri teşvik edebilir ve indirimli ürünler insanlara gönderilir. Hedef grupta yer alır ve onları almanız için size rehberlik edebilir.

Tasarlanma Aşaması

Bir mobil uygulama reklamı tasarlarken ve hangi uygulamanın yerleştirileceğini seçerken, uygulamanın işlevini ve onu kullanan kişileri anlamak gerekir. Öncelikle uygulamayı kendiniz indirmeniz ve ardından içerdiği içeriği, amacı ve amacı aramak en iyisidir. Uygulama markanız, teklifleriniz veya hedef kitleniz ile uyumluysa, uygulamayı kullanmalısınız. Mobil uygulama reklamlarını tasarlarken, kullanıcıların uygulamayı ne sıklıkla kullandıklarını; hangi yaş grubundaki kullanıcıların uygulamayı yılın hangi bölümünde / ayın / günün hangi bölümünde daha fazla kullandığını ve hatta cep telefonlarının model ve markasını göz önünde bulundurmak gerekir. Ayrıca, kullanıcı deneyimine müdahale etmeyecek reklamlar tasarlamak, reklamlarınıza can sıkıcı olmaktan ve hemen "atla" düğmesine basmamaktan büyük katkı sağlayacaktır.

Oyunlarda Reklam

Oyunlara reklam yerleştirmek yeni bir şey değil, ancak eski modelde bildiğimiz klasik ürün yerleştirme teknikleri kullanılıyor. Bununla birlikte, bu teknoloji televizyon veya film endüstrisinde yoğun bir şekilde kullanılmaktadır ve reklamcılar artık sahnede görünen içecek markasının içeceğin satışlarını artırmayacağını biliyor.