Sosyal medyada sonu gelmeyen bir akışa maruz kalıyoruz. Reklamlar, fenomenler, akımlar, paylaşımlar, haber ve enformasyon içerikleri, fotoğraflar, videolar…

Bireylerin ve özellikle gençlerin birbirleriyle buluştukları, birbirlerini anladıkları, takip ettikleri, birbirlerinden haberdar oldukları yerlerdir artık sosyal paylaşım ağları.

Sosyal medya hem bir sosyalleşme alanı olabilirken, hem de gerçek hayattan uzaklaşıldığı için asosyalleşme alanlarıdır da aynı zamanda.

Öğrenciler için eğlenceli bir ders notu paylaşımı platformu olabilirken, aynı zamanda ders çalışmanın önünde duran en büyük engel de olabilir.

Uzaktaki evladın ebeveynleri ile görüşüp, hal hatır sorduğu, belki böylece evlatlık-ana babalık görevinin ifa edildiği yerlerdir de aynı zamanda.

Kurumlar, patronlar, komşular, iş arkadaşları, uzak ve yakın çevre hakkında bir şeyler öğrenmek istedikleri kişileri sosyal medyadan şöyle bir araştırarak istedikleri bilgiyi edinebileceklerdir.

Örgütlenme, bir araya gelme, toplanma yeridir sivil toplum kuruluşları ve aktivistler için.

Kanaat önderlerinin, yazarların, gazetecilerin, psikologların, pedagogların, doktorların topluma ve hedef kitlesine ulaşmaya çalıştıkları yerlerdir de aynı zamanda.

Habere, güncel gelişmelere ve bütün haber kanallarına tek bir noktadan ve en hızlı şekilde ulaşma imkânı sunar bireyler için.

Ticari firmalar ürün pazarlar, reklamını yapar, daha küçük ölçekte olanların ise ürettiklerini topluma sunma, gösterme yeridir.