Bu uygulama, hasar maliyet endeksi olarak adlandırılıyor ve Mayıs ayı poliçelerinde en fazla yüzde 3’lük bir artışa yol açacak.

“HASAR MALİYET ENDEKSİ UYGULAMASI BAŞLADI”

SEDDK, 2023 Aralık’ta duyurduğu hasar maliyet endeksi uygulamasını bugün itibarıyla devreye soktu. Bu uygulama, ekonomik koşulların değişmesi ve sigortalının çıkarlarının korunması adına hayata geçirildi.

“PRİM HESAPLAMASINDA YENİ REFERANS NOKTASI: HASAR MALİYET ENDEKSİ”

Araç Sahiplerinin Dikkatine! Trafik Sigortasında Yeni Dönem!

Hasar maliyet endeksi, her ay asgari ücret, yedek parça, bakım-onarım ve motorlu araçlardaki fiyat değişimleri göz önünde bulundurularak hesaplanacak. Bu sayede, prim miktarı sadece aracın modeli, yaşı ve ikamet edilen bölgeye göre değil, aynı zamanda endeksi oluşturan fiyatların değişimine göre de belirlenecek.

“HASAR MALİYET ENDEKSİ NASIL HESAPLANACAK?”

Hasar maliyet endeksinin hesaplanmasında, asgari ücret artış oranının yüzde 45’i, Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı harcama endeksinde yer alan yedek parça ve aksesuarlar fiyat artış oranının yüzde 30’u, aynı endeksteki motorlu araçlar fiyat artış oranının yüzde 15’i ve kişisel ulaştırma araçlarının bakım ve onarım fiyat artış oranının yüzde 10’u dikkate alınacak.

“MAYIS AYINDA PRİM ARTIŞI YÜZDE 3’LE SINIRLANDIRILDI”

Araç Sahiplerinin Dikkatine! Trafik Sigortasında Yeni Dönem!

SEDDK’nin yayımladığı genelgede, Mayıs ayı prim artışı en fazla yüzde 3 olarak belirlendi. Bu sayede, sigorta şirketleri Mayıs ayında zorunlu trafik sigortası poliçe fiyatlarında en fazla yüzde 3 artış yapabilecekler.

“ASGARİ ÜCRET ARTIŞI, HASAR MALİYET ENDEKSİNİN EN ÖNEMLİ FAKTÖRÜ”

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Sigortacılık Meslek Komitesi Başkanı Özgür Yılmaz, hasar maliyet endeksinin en önemli faktörünün asgari ücret artışı olduğunu belirtti. Yılmaz, “Bir işçinin maaşının artması, tüm maliyetlere yansıdığı için hasar onarım fiyatı da otomatikman artıyor. Hükümetin açıklamasına göre, asgari ücrete ek zam yapılmayacak. Bu durum, hasar maliyet endeksini artırmayacağı için zorunlu trafik sigortasında primlerin çok fazla artacağını düşünmüyorum.” dedi.

“SERBEST TARİFE UYGULAMASI GEREKLİ”

Araç Sahiplerinin Dikkatine! Trafik Sigortasında Yeni Dönem!

Yılmaz, trafik sigortalarında belirlenen prim oranının sektördeki şirketlere olumsuz etkileri olduğunu belirtti ve kaskoda olduğu gibi serbest tarifeye geçilmesi gerektiğini savundu. Yılmaz, “Kaza yapmayan, hasarsız sürücüler de yüksek prim ücretleriyle karşı karşıya kalıyor. Serbest tarifeye geçilmesi durumunda, sigortalı daha uygun primlerle poliçeye ulaşabilir hale gelebilir.” dedi.

“SERBEST TARİFEYE HAZIRLIK OLARAK GÖRÜYORUM”

Yılmaz, sektörün serbest tarife öncesi yarı serbest tarifeye geçilmesi önerisini değerlendirdi ve “Üst sınırın devlet tarafından belirleneceği bir tarifenin uygulanması daha mümkün. Bu tarife ile sigorta şirketlerinin hasardan elde edilen zararı kurtarabilmek adına primlendirmesini kendi yapabileceği bir aralık hakkı tanınabilir. Sektör temsilcilerinin otoriteye bu taleple gittiklerini biliyoruz. Bu çalışmaları da düşünürsek ben hasar maliyet endeksi uygulamasını serbest tarifeye hazırlık olarak görüyorum.” şeklinde konuştu.

Kaynak: MYNET