Kurumsal kimlik olarak tanımlanan kavram, aslında şirketin, kurumun, vakfın veya bu tür diğer kuruluşların şirket içindeki ve dışındaki konumunu, davranışını ve imajını, yani şirketin kimliğini temsil eder. Diğer bir deyişle, iç ve dış dünyadan kurumsal imaj, şirketin yüzüdür. Kurumsal kimlik, şirketin neden olabileceği kafa karışıklığını ortadan kaldırır. Aynı zamanda iyi tasarlanmış bir kurumsal imaj, şirketin müşterilerin veya hedef kitlelerin gözünde prestij kazanmasını ve şirketin itibarını artırmasını sağlayabilir. Ayrıca firma bu etkili ve akılda kalıcı kimlikleri benimsediğinde, firmanın müşteriler nezdindeki güvenini arttırmakta ve firmayı daha düşünceli hale getirmektedir. Firma logosu oluşturma sürecinde firma logosunun tasarımına dikkat etmeli, hatta kendi alanlarında uzman kişilerle çalışmalıdır. Çünkü firma logosu organizasyonun imzası görevi görecek ve kullanıldığında ve insanlar bu firma logosunu akıllarında firma ile ilişkilendirdikten sonra firma logosunun yeniden oluşturulması firma için oldukça zor ve zahmetli bir süreç olacaktır.

Kurumsal Kimlik Oluşturma

Kurumsal kimlik oluşturma aşamasını beş temel aşamada kontrol edebiliriz. Birincisi, tasarım süreci başlamadan önce tamamlanacak işin tüm aşamalarının belirlenmesi ve onaylanmasıdır. Tasarım sürecini uzmanlar için kolaylaştırmak için firmalar öncelikle ne istediklerine karar vermelidir. İkinci aşama zamanlamadır. Bu tasarımları oluştururken kişinin belli bir süreye sadık kalması ve oluşturulacak tasarımın zamana uygun olması ve zamanın beklentilerinin firmanın etkinliği ve modernliği ile buluşması gerekmektedir. Üçüncü aşama, sunum aşamasıdır. Elbette uzmanlar tarafından hazırlanan sunumların kullanılmadan önce firma yetkilileri tarafından onaylanması gerekiyor. Dördüncü aşamamız revizyon aşamasıdır. Gösterimden sonra yetkili makam gerekli görürse tasarım değiştirilebilir ve tasarım firmanın ihtiyaçlarına göre özel olarak tasarlanabilir. Şimdi son aşama, onaylanan tasarımın gerekli tüm alanlarda basılması ve dağıtılmasıdır. Burada öncelikle belirlenecek programın ve hedef kitlenin belirlenmesi çok önemlidir. Aksi takdirde şirket itibarını kaybedebilir veya beklendiği gibi çalışmayabilir.

Bu aşamalara ek olarak, dikkate alınması gereken başka birçok husus vardır. Öncelikle tasarım yapılırken önceliklendirilecek unsurlar çeşitli alanlarda firmanın imzası olarak kabul edilerek hatırlanmalarını kolaylaştıracaktır. Bu unsurlar arasında şirket logosu ilk sırada yer almaktadır. Firma logosunun hiçbir koşulda değişmemesine özen gösterilmelidir. Baskı yapılan her üründe veya yüzeyde aynı renk tonu ve aynı font kullanılması elbette anlaşılabilir bir durumdur. Daha sonra şirket logosu oluştururken dikkat edilmesi gereken bir diğer konu da şirketi temsil eden ana renkleri belirlemektir. Bu renk tonu belirlenirken kurumun bulunduğu bölümden tarihsel değerine kadar dikkate alınması gereken birçok konu vardır. Ayrıca, kullanılan renklerin dikkat çekici olmasına ve rakibin şirketi üzerinde herhangi bir etkisinin olmamasına özen gösterilmelidir. Sonuç olarak kurumsal imaj, şirketin kendisini her alanda temsil ettiği anlamına gelir. Bu, ajansın bir tür imzası. Elbette oluşturulan firma logosu istenilen kitleyi hemen etkilemeyebilir. Ancak zaman geçtikçe insanların zihninde iyi tasarlanmış bir kurumsal imaj ortaya çıkacak ve şirkete prestij kazandıracaktır.