Milletvekili Şahin’in açıklamasına göre, geçtiğimiz günlerde 1.4 milyar euroluk dış finansmanla desteklenen Hassa Tüneli Projesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın onayıyla birlikte Hazine ve Maliye Bakanlığı’na resmî olarak iletildi. Ardından Hazine tarafından Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na gönderilen proje için yer tahsis işlemleri ve çevresel izin süreçleri de başlatıldı. Şahin, bu gelişmeleri “Tünelin ucu artık göründü” sözleriyle duyurdu.

GAZİANTEP’E DENİZ GELİYOR

Hassa Tüneli, Amanos Dağları’nın altından geçerek Gaziantep ile İskenderun Körfezi'ni doğrudan birbirine bağlayacak. Şahin, bu bağlantı sayesinde Gaziantep’in bir liman kenti haline geleceğini belirtti. Bu proje, bölgedeki lojistik, sanayi ve ticaret hareketliliğini artırarak, Gaziantep ve çevresine büyük bir ekonomik katkı sağlayacak.

DEV YATIRIM: 3 TÜPLÜ, 20’ŞER KİLOMETRELİK TÜNELLER

Proje kapsamında inşa edilecek tünel sistemi, üç farklı tüpten oluşacak ve her biri 20 kilometre uzunluğunda olacak. Hassa Kavşağı’nda sona erecek bu dev tünel sistemi, Toprakkale-İskenderun Otoyolu’ndan başlayarak Dörtyol Kavşağı'ndan geçecek ve Nurdağı-Kırıkhan güzergâhına bağlanacak.

Bölgedeki limanların Amanos Dağları'na çok yakın olması ancak depolama ve lojistik alanlarının yetersizliği, Hassa’nın bir lojistik üs haline gelmesini zorunlu kılıyor. Bu nedenle, tünel ve bağlantı yolları sadece ulaşımı kolaylaştırmakla kalmayacak, aynı zamanda bölgesel ekonomik kalkınmanın da motoru olacak.

TEKNİK DETAYLAR: KISA MESAFE, HIZLI ULAŞIM

Proje tamamlandığında bölgedeki birçok yol önemli ölçüde kısalacak. Kırıkhan-İskenderun-Dörtyol yolu: 77,3 km'den 15,3 km’ye, Nurdağı-Osmaniye-Dörtyol yolu: 121 km'den 20,6 km’ye, Dörtyol-Kırıkhan-Hassa yolu: 78,8 km'den 53,4 km’ye, Payas-Fevzipaşa demiryolu: 84 km'den 29,6 km’ye, Ulaşım süresinin bu kadar ciddi oranda kısalması, hem zamandan hem yakıttan tasarruf sağlayacak hem de lojistik maliyetleri düşürecek.

KÜRESEL TİCARET İÇİN STRATEJİK HAMLE

Proje, aynı zamanda Türkiye’nin de dahil olduğu Kalkınma Yolu Projesi ile doğrudan bağlantılı. Irak, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri ile imzalanan 4’lü mutabakat zaptı kapsamında Basra Körfezi'nden Avrupa’ya uzanacak dev kara ve demiryolu ağı, Gaziantep’ten geçecek. Bu sayede Gaziantep, sadece Türkiye'nin değil, bölgenin de ticaret ve lojistik merkezi olma yolunda önemli bir adım atmış olacak.

YÜKSEK TEKNOLOJİLİ İNŞAAT: TBM VE NATM BİRLİKTE KULLANILACAK

Tünel kazı işlemleri hem Tünel Açma Makinesi (TBM) hem de Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi (NATM) kullanılarak gerçekleştirilecek. Bağlantı yollarından biri sadece TBM, diğeri yalnızca NATM yöntemiyle yapılacak. Demiryolu tüneli ise her iki yöntemin birlikte kullanımıyla inşa edilecek. Ayrıca proje kapsamında; 26 km bağlantı yolu, 23,5 km demir yolu, 3 tünel, 6 alt geçit, 1 üst geçit, 2 köprü, 2 viyadük, 1 derivasyon kanalı, 3 gişe noktası ve 5 menfez inşa edilecek.

ŞAHİN: “GAZİANTEP'İN GELECEĞİNİ KURUYORUZ”

Ali Şahin, açıklamasının sonunda bu projenin sadece bir ulaşım yatırımı değil, aynı zamanda geleceğin Gaziantep’ini inşa etme projesi olduğunu vurguladı. “Gaziantep, bu tünel sayesinde ekonomik, ticari ve stratejik olarak büyüyecek. Sanayi bölgelerimiz limanlara çok daha hızlı ulaşacak, ihracatımız artacak, istihdam gelişecek. Bu proje sadece bugünü değil, yarını da inşa ediyor” ifadelerini kullandı.

Şahin, son olarak şu ifadelerle açıklamasını bitirdi: “Bir Kanal İstanbul kadar değerli ve önemli bu çılgın projeyi Gazi şehrimize, bölgemize, ülkemize ve Ortadoğu’ya kazandırdığı için Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a Gazi şehrimiz ve bölgemiz adına şükranlarımı ve minnetlerimi sunuyorum.”

Kaynak: Ayhan Duman