Felsefe mufredati degisti. Fakat bu mufredatta her zaman oldugu gibi biz hep batiyi anlatiyoruz, kendimizi yani Islam felsefesini gercek anlamda anlatmiyoruz.
Isin ilginc yani Islam felsefesi denilince de benim anlattigim anlamda bir felsefe tarihi verilmiyor.
Bizim alimlerimizi bir dusunur ve felsefeci olarak kimse incelemiyor. Ama elin gavuru papazlari tomas akino yu bir filozof ve dusunur olarak bize ezberletiyor.

Islam hukukunun mimarlari ve teorisyenleri yok farz edilmis. Muctehitlerimizin hukuk ve siyaset teorisyeni oldugu hep goz ardi edilmis.
Kelam alimlerinin aslinda felsefenin varlik boyutunu tartistiklari yok sayilmis. Esari ve matutudi kucumsenmis
Tasavvufun etik felsefe oldugu gormemezlikten gelinmis ve koca bir muktesabat yok farz edilmis
Bunun ornekleri cogaltabiliriz.
Biz islam felsefesi deyince batililarin filozof olarak kabul ettiklerinin disinda kimseyi dahil etmemisiz.