Dünya genelinde bu yıl yapılacak seçimlerde yapay zekanın aldatıcı kullanımına karşı mücadele etmek için 20 teknoloji şirketi bir araya geldi. Şirketler, 60. Münih Güvenlik Konferansı’nda (MSC 2024) ortak bir açıklama yaparak, aldatıcı yapay zeka içeriklerinin 40’tan fazla ülkede 4 milyardan fazla seçmeni etkilemesini engellemek için işbirliği yapacaklarını duyurdu.

Açıklamada, 20 teknoloji şirketinin zararlı yapay zeka içeriklerini belirleyerek önlemek için birlikte çalışma taahhüdünde bulunduğu belirtildi.

TEKNOLOJİ ANLAŞMASI İMZALANDI

Sözcü'de yer akan blgilere göre, bu şirketlerin, "2024 Seçimlerinde Yapay Zekanın Yanıltıcı Kullanımıyla Mücadeleye Yönelik Teknoloji Anlaşması"nı imzaladığı açıklandı. Anlaşmanın, seçmenleri aldatmak için yapay zeka tarafından üretilen zararlı içeriklere karşı teknolojinin kullanılmasını içeren bir dizi taahhüdü kapsadığı bildirildi.

Ramazan Bayramı tatili 9 gün oldu Ramazan Bayramı tatili 9 gün oldu

Açıklamada, anlaşmanın çevrim içi toplulukları zararlı yapay zeka içeriklerinden korumak için önemli bir adım olduğu vurgulanarak, Adobe, Amazon, Anthropic, Arm, ElevenLabs, Google, IBM, Inflection AI, LinkedIn, McAfee, Meta, Microsoft, Nota, OpenAI, Snap, Stability AI, TikTok, Trend Micro, Truepic ve X’in anlaşmayı imzalayan şirketler olduğu kaydedildi. 

Kaynak: Sözcü