Referans Gazetesi


Abdurrahman Örnek

08 Haziran 2021

LGS Memnuniyet Değerlendirmesi

2021 Merkezi Sınavı (LGS)  yine  salgın koşulları  altında, gerekli hijyen koşulları sağlanarak,  kalabalık öğrenci kitlesine rağmen takdire şayan bir şekilde sorunsuz  gerçekleştirilmiştir.

Yaşanan salgın nedeniyle, tam gün, yüz yüze eğitim alamayan, dershaneye gidemeyen, özel öğretmenlerden ders alma imkanı olmayan, ekranın esiri olmuş öğrenciler yıl boyunca daha fazla gayret sergilediler. Yoğun belirsizlik ve stres altında girdikleri LGS sınavında istedikleri sonucu elde edememişlerdir. Daha önceki liselere yerleştirme  sınavlarında olduğu gibi sınavın belirleyici dersi yine matematik oldu. Tüm ortaokullardaki öğrencilere,  yüz yüze eğitim verilmiş gibi, herkese aynı zorlukta soruların sorulması ve aynı performansın istenmesi, öğrenciler ve okullar arasındaki adaletsizliği  LGS ile yine  pekiştirmiş oldu. İlk defa eğitim-öğretimi başından sonuna  kadar uzaktan eğitimle geçiren öğrenciler bir LGS denemesi de geçirmiş oldular.

Takdir edilir ki uzmanların da görüşlerine göre  ekrandan öğrenmedeki kalıcılık %40, yüz yüze eğitimdeki öğrenme kalıcılığının % 60 tır.Matematik soruları  bu yıl da yoruma  dayalı, yeni nesil soru tarzına uygun, görsellerle zenginleştirilmiş sorulardan oluştuğu gözlemlendi. Özellikle Matematik sorularının % 50 si   sınavın belirleyici sorusu  olarak hazırlanmış, konuya hâkim olan öğrenciler farklarını bu sorularla ortaya koymuşlardır. Matematik soruları şekil ağırlıklı ve kazanım temelli sorulardan ibaretti.

Soruların neredeyse tamamında birden fazla öncülün kullanılmış olması soruların güçlük derecesini de artırmış. Buradaki öncüller soruları çözerken birden fazla kazanımın bir arada düşünülmesini gerekli kılmış.  Yapılan gözlem ve değerlendirmelerde fen ve sosyal bilimler derslerinde öğrenciler daha rahat çözümlemeler yaptılar. Fen bilgisi, sosyal bilimler ve Türkçe soruları tamamen müfredata uygun ve işlenmiş konulardan geldi. Fen bilimleri sorularının genel itibari ile kolay geçmesindeki etken şekil sorularından ziyade sözel soru tipine  uygun sorular olması. Yine Türkçe testinde Türkçenin tamamen anlam bilgisine dayandığı sınavın; okuduğunu anlayan, yorum yapabilen ve analitik düşünme becerisi yüksek çocukların rahatlıkla yapacakları sorulardı.

Çocuklarla yapılan değerlendirmelerde Türkçe dersinde üç- dört yanlış yaptıkları sorular incelendiğinde bu soruların (18,19,20.) çeldiriciliği görülmektedir.  Sorular genel itibariyle bilgiye dayalı olmaktan ziyade çıkarsama ve yorumlamaya dayalı sorulardı. Yeni nesil soru tarzı tamamen bu yönde olduğundan kazançlı çıkacak öğrenciler en fazla kitap okuyan ve muhakeme gücü güçlü olan çocuklar arasından çıkacak. Sorulara genel itibari ile bakıldığında soruların günlük yaşamdan uzak, tamamen yoruma dayalı olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak 2021 LGS sınav sonucunda çocuklar yorgun ve şaşkın, aileler memnuniyetsiz ve mutsuz.

 

 


Bu makaleyi paylaş:
Captcha işaretlenmemiş.
Yazarın Diğer Yazıları
İçi boşaltılmış insan

28 Tem 2021

Neredeysen oradan başla

14 Tem 2021

Dijital aptallaşma sosyal özgüven getirir mi ?

07 Tem 2021

Gençler neden anlaşılmak istenmez?

23 Haz 2021

Keşkesiz yaşamak

16 Haz 2021

LGS Memnuniyet Değerlendirmesi

08 Haz 2021

Eğitim sil baştan olabilir mi?

02 Haz 2021

Hiçbir Çocuk

26 May 2021

Okullar açıldı da öğretmenler mi gitmedi nagehan?

19 May 2021

Sözün Bittiği yerler

28 Nis 2021