Gaziantep’in yüz akı şirketleri arasında yer alan MOTİF Group, 45 bin metrekare acık ve kapaklı alanı, 450 çalışanı ile OSB’de üretimini sürdürüyor. “Dünden daha iyi olmaya çalışıyoruz” sloganıyla üretim yapan MOTİF Group, mobilya sektöründe Gaziantep pazarının yüzde 35’lik bölümünü elinde tutuyor. Dış pazara da satış yapan Motif Group, ürettiği ürünlerin yüzde 20’lik bölümünü yurt dışı pazarına gönderiyor.

SON TEKNOLOJİ MAKİNELERLE ÜRETİM YAPACAĞIZ

MOTİF Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Av. Bahadır Bay, Gaziantep 1.OSB’de bulunan fabrikanın yanı sıra ikinci bir üretim tesisi daha kurduklarını söyledi. Bay, hedeflerinin ışıksız fabrika kurmak olduğunu belirtti. Bay, “Işıksız fabrika, personel sayısını minimuma indirip, istihdamı farklı yerlerde sağlamaktır. Son teknoloji makinelerle üretim yapacağız. Bizim bugüne kadar da amacımız buydu. Teknoloji ne kadar ileriye giderse, biz de o kadar ileriye gideceğiz. Teknolojik dönüşüme burada ayak uyduruyoruz.”

Opğiop

YÜZDE 100’LÜK ARTIŞ BEKLİYORUZ

Yeni yatırım ile birlikte üretim kapasitesinin de artacağının altını çizen Bay, “Üretimimizin yeni yatırım ile birlikte iki katı artacağını gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz. Ama bu kademeli şekilde olacak. 2026 yılında net yüzde 50, 2027 yılında ise üretimde net yüzde 100'lük bir artış hedefliyoruz. Bunu yaparken de bir yandan da makine hattına yatırım yapacağız.”

KALİTEDE REKABET ETMEK İSTİYORUZ

Makineye ve katma değerli ürüne yatırım yapmayı hedefleyen bir firma olduklarını söyleyen Bay, “ Her zaman öyle olduk, öyle de olmaya devam edeceğiz. Bizim genel itibariyle beklentimiz diğer firmaların da bu anlamda yatırım yapmaları yönünde. Biz kalitede rekabet etmek istiyoruz. İstihdamı kendi içinde farklı alanlarda oluşturabiliriz. Ama bu sektör makine yatırımına uygun bir sektör. Bu sektör makine yatırımı ile alakalı olmalı. Teşvikler de bu yönde olmalı. Son olarak verilen teşvik, kapasite geliştirme desteğiydi. Yani sıfırdan, hiç üretimi bilmeyen birinin o anlamda üretime girmesi değil, zaten üretim yapan birinin kapasitesini geliştirmesine yönelik bir teşvik olursa bunun hem Türkiye adına hem de firma üzerinde daha başarılı olabileceğini düşünüyoruz. O yüzden herkese bildiği işi, bildiği işi teknolojik ve sürdürülebilir hale getirmesini tavsiye ediyoruz.”

Vsdfgfds

KAPI DEĞİL BAYDOOR SATIYORUZ

Mobilya sektörünün ihracattaki yerini anlatan Bay, “Sektörümüzün ihracata katkısı oldukça gelecek vaat edici. Fakat yine aynı konu, marka eksikliğinden dolayı bunun kaymağını biz yiyemiyoruz. Üretimin sıkıntısına, çilesine biz katlanıyoruz. Ama Avrupa bizi yarım mamülcü olarak kullanıyor. Biz gittiğimiz noktalara kapı satma hedefiyle gitmiyoruz, Baydoor satma hedefiyle gidiyoruz.”

BAYDOOR GÖZ BEBEĞİMİZ

Sözlerini sürdüren Bay, “En büyük hayalim; Dünya üzerinde kapı denilince akla Baydoor’un gelmesi. Gaziantep'te değil, Türkiye'de değil, Orta Doğu'da değil, tüm Dünya’da Baydoor markasını duyurmak. Hedefim bu olacak. Baydoor bizim göz bebeğimiz. Biz okuduğumuz okulu, harcadığımız parayı, kurduğumuz hayali Baydoor'a borçluyuz. Dolayısıyla Baydoor öncelikle dünya markası haline getireceğiz” diye konuştu.

Kaynak: Mehmet Fener